Kärlek, mat och grädde

Efter närapå varje måltid hos farmor serverades det fruktsallad med grädde. Eller fruktsallad med grädde och glass. När jag var liten skojade vi om hur farmor trugade: "Ta nu mer grädde, annars går vitaminerna i frukten förlorade". Senare läste jag att hon faktiskt hade rätt. Lite grädde är ju toppen för att vi ska kunna tillgodogöra oss de fettlösliga vitaminerna! Så förlåt farmor, för att vi inte trodde på dig =)
Den här grädden är hur som helst helt fettfri. Å andra sidan finns det heller inga vitaminer i frukten. Som tur är spelar sådant ingen roll när man bjuder dockor och gosedjur på efterrätt.
Mönster kommer ikväll.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vad fint skrivet!

2012-08-27 @ 17:18:07
URL: http://justanothervoice.blogg.se/
Postat av: Sabina

Tack, snälla! =)

2012-08-27 @ 21:10:02
Postat av: Lina Roos

När kan jag beställa allt till Julie? :))

2012-08-27 @ 21:54:21
Postat av: Anonym

Hoppas du haft en fin dag ❤ Följ gärna mitt lila liv i Los Angeles

2012-08-27 @ 23:26:16
URL: http://paulineart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0