Ge mig en rejäl dammsugare

 
Mm. Varje gång jag virkar en dammsugare/punchrulle, kan jag känna smaken av choklad, arrak och masipan i min mun. Och så en kopp kaffe till det... Slurp!
 
Mönster
Virka med dubbel tråd, bomull, virknål 3,0

Varv 1) Brunt garn: Lägg upp 5 fm i en magisk ring
Varv 2) 2 fm i varje maska (10)
Varv 3) *1 fm, sedan 2 fm i 1* x5 (15)
Varv 4) *2 fm, sedan 2 fm i 1* x5 (20)
Varv 5) 20 fm virkas i bakre maskbågarna
Varv 6-8) 20 fm virkas i båda maskbågarna
Varv 9-13) Byt färg till rosa/grön/gul: 20 fm 
Varv 14-17) Byt färg till brunt igen: 20 fm
Varv 18) Virka i bakre maskbågen; *2 fm, sedan 2>1 fm* x5 (15) (här någonstans kan du börja stoppa din dammsugare med vadd)
Varv 19) Nedtag i båda maskbågarna; *1 fm, sedan 2>1 fm* x5 (10)
Varv 20) *2>1 fm* x5 (5) Stoppa dammsugaren med vadd om du inte gjort det tidigare. I det här skedet kan du dock behöva prega ner det med våld, kanske med hjälp av en blyertspenna eller så. 
 
Sy igen hålet och fäst trådarna! Fika. 
 

Kommentarer
Postat av: Lina Roos

Hur lång tid tar det att virka varje grej, effektiv tid, det undrar jag?

Svar: Man kan väl säga att virkning inte direkt blir en lönsam verksamhet. En dammsugare tar kanske 30-45 minuter att virka. Skulle man livnära sig på att sälja dem, så skulle man alltså behöva ta ett pris på 250 kronor stycket ex moms inkl materialkostnad. Lågt räknat. =P
Sabina

2012-09-10 @ 21:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0