Virkad apelsinskiva

Du behöver:
Vitt, gult (eller ljust orange) och orange garn.
Virknål 3,0
Virka med dubbel tråd.

Mönster:
Varv 1) Vitt: Virka 6 fm i en magisk ring
Varv 2) Gult: I varje maska: *2 stolpar och en luftmaska* x6 (18)
Varv 3) 2 stolpar i varje maska och en stolpe i luftmaskebågen från föregånde varv (30)
Varv 4) Vitt: *4 fm, 1 stolpe med nedtag i "hålet" från varv 2* x6 (30)
Varv 5) Orange: I varannan mb virkar du 1 fm, i varannan mb virkar du 2 fm (45)
Fäst alla trådar. Blocka (alltså blöt ner din apelsinskiva och nåla fast den mot något plant, mjukt underlag så att den sträcks ut lite och liksom skärper till sig när den torkar igen. Jag har en utmärkt soffa som jag använder när jag blockar, till exempel). Klart.

Kommentarer
Postat av: Emelie

SV: Tack så jätte mycket för att du berättar det!! Det var det jag ville göra med inlägget och jag blir så himla glad att du gillar det och att det berör! :) Tusen tack och kram!!

2012-08-27 @ 21:30:57
URL: http://justanothervoice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0